Cum sunt visele tale?Frumoase?Logice?De neuitat?Toţi visăm în fiecare noapte dar de cele mai multe ori nu ne amintim acest lucru.

Bine ai venit în lumea viselor lucide!

Nu ar fi uimitor dacă ai putea avea vise reale şi amuzante în fiecare seară?Faţă de visele normale,cele lucide sunt clare şi reale.Poţi să simţi căldura pe pielea ta,să vezi la depărtare,să guşti mâncăruri delicioase sau să compui muzică.Deoarece mintea este conştientă în vis,poti să ghidezi şi să controlezi în totalitate visul.Pentru câteva ore în fiecare noapte,TU eşti cel care îşi controlează propriul univers!

Când oamenii au descoperit pentru prima dată visele lucide se bucurau de posibilitatea de a zbura peste locuri senzationale şi de a face lucruri care sunt imposibile în viata reală.Cu cât vei avansa mai mult,vei vedea că visele lucide crează un canal de comunicare cu subconştientul.Poţi să îţi pui orice întrebare şi vei afla răspunsul din interiorul tău.Însă anumite răspunsuri sunt foarte greu de găsit,dar sunt şi cele ce te vor surprinde cel mai mult.

Deci dacă eşti pregătit să înveţi secretele visării lucide,începe pe acest blog.Te voi învăţa toate secretele obţinerii unui vis lucid!

Bine ai venit!

Deci, de ce suntem aici?

Probabil unii dintre voi sunteti aici pentru ca ati experimentat ceva ciudat si cautati raspunsuri.Poate altii va uitati dupa tehnici si vreti sa vedeti supranaturalul cu proprii ochi.Iar ceilalti sunteti incantati de discutiile ce desconsidera normele .

Sa va spun de ce sunt eu aici:

Sunt aici pentru ca realitatea pe care o vad nu e realitatea pe care societatea imi spune sa o vad.

Cand experimentam ceva imposibil, este un moment in care trebuie sa luam o decizie.La un moment dat, trebuie sa decidem cum vom aborda ceea ce am vazut.Cum putem explica aceasta intamplare pentru noi?

Probabil cei ce pot inchide ochii si isi pot continua viata ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat sunt cei norocosi.Religia probabil va gasi un tap ispasitor, dand vina pe un “diavol” sau pe “coincidenta”.O parte din mine este invidioasa pe acei oameni ce au o asa certitudine asupra realitatii.Cea mai mare parte dintre noi va fi fortata sa lase evenimentul nerezolvat, iar prezenta lui ne va ramane in memorie ca o amintire a ignorantei noastre.

Din pacate, pentru ca nu putem veni cu o explicatie rationala, tindem sa pastram aceste experiente private.Cum ne putem astepta ca altcineva sa creada ceva de care nici noi nu suntem siguri?

Nu am o explicatie pentru toate experientele ciudate care mi s-au spus sau pe care le am chiar eu.Este posibil sa nu iti pot oferi un raspuns concret.Ceea ce iti pot oferi este o mentalitate diferita.

In loc sa lasam societatea sa defineasca ce este normal, este timpul sa lasam realitatea sa decida.Nu este nimic supranatural in lucrurile pe care le experimentam – daca se intampla in realitate, atunci este natural.Daca societatii nu ii place, atunci este problema ei!Nu sunt aici pentru a acoperi totul intr-o haina frumoasa ca cinicii sa nu ma judece dur.Nu sunt aici sa apar ceea ce este, in cele din urma, o reflectie a realitatii.Nu voi incerca sa ascund realitatea in sistemul de convingeri al altcuiva.Este responsabilitatea noastra sa schimbam sistemul de convingeri pentru a se potrivi cu realitatea.

Controlul Viselor este un loc in care putem fi sinceri cu noi insine.Unde putem explora aceste subiecte ciudate fara a forta o perspectiva sau o intelegere speciala.Unde putem lasa realitatea sa defineasca normalul!


joi, 8 august 2013

Autoprivare de somn - experimentul nr. 3


Asadar, am deja peste 52 de ore fara somn.De data aceasta am inceput fara vreo pregatire, ci brusc.Am avut de lucru si nu dormisem 16 ore, atunci am spus ca de ce sa nu incerc acum sa bat 100 de ore?Si-asa am tot amanat.Poate pun la punct si noul site.

Mai jos voi explica pe larg ce prevede deprivarea de somn (eu ii spun autoprivare deorece nu dorm intentionat, deprivarea este mai mult...impusa; cum ar fi primele 16 ore ale mele, cand avem ceva de facut si nu observam cum zboara timpul) si o metoda de inducerea a viselor lucide prin aceasta.

Efectele psihologice ale deprivarii de somn poate afecta o persoana atat la nivel cognitiv, cat si emotional.Unele efecte sunt subtile, afectand abilitatea persoanei de a realiza sarcini mentale.Altora le afecteaza abilitatea de a distinge realitatea de imaginatie.
Efectele psihologice ale deprivarii de somn pot fi asociate cu schimbarile neurologice ce au loc cand o persoana nu se odihneste destul.

Reducerea starii Alfa

Starea alfa este starea de veghe, odihnita, in care oamenii ies si intra in cursul zilei.Un  exemplu al acestui tip de activitate a creierului apare atunci cand o persoana sa uita la televizor si nu observa cat timp a trecut.Privitorul este intr-o stare receptiva, relaxata, similara unei transe hipnotice.

Studiile EEG au aratat ca o persoana deprivata de somn experimenteaza o reducere semnificativa a activitatii starii alfa.Participantii unui studiu asupra somnului nu au experimentat o reducere in starile beta sau theta, dar o crestere a activitatii starii delta a fost prezenta.

Cresterea starii Delta

Starea delta apare in faza inconstienta a somnului (“somnul adanc”).Cand o persoana nu poate sa se odihneasca cum trebuie, se construieste un deficit de somn care creaza o “impingere” a activitatii undei delta in creier.Aceasta stare este cunoscuta si sub numele de somnul cu unde lente (slow wave sleep - SWS).

In timpul somnului cu unde lente, corpul are o sansa sa se refaca singur, existand posibilitatea sa permita imbunatatiri in functionarea sistemului imunitar.Calitatile de restabilire ale somnului cu unde lente pot fi evidente in legatura dintre lipsa de somn si diabetul de tip 2.Legatura provine din reglarea nivelului de hormoni din timpul somnului cu unde lente.

Hormonii au un efect profund asupra corpului si, combinati cu cresterea starii de visare delta si alterarea nivelului hormonal, pot avea un impact important asupra statului psihologic al unei persoane.Cand o persoana creaza un deficit de somn cu unde lente,  corpul (in mod natural) intra in aceasta stare in timpul starii de veghe.Caderea in starea delta in timpul starii de veghe poate conduce la probleme psihologice.

Efectele psihologice

Psihicul persoanei deprivata de somn experimenteaza efecte importante. Stanley Coren spune ca lipsa periodica de somn duce la un deficit de somn ce are ramificatii psihice si psihologice (“Sleep Deprivation, Psychosis and Mental Efficiency”).
Problemele psihologice ce pot aparea se intampla la nivel cognitiv si emotional.Sarcini mentale simple devine foarte grele iar perceptia devine distorsionata.

Probleme cognitive

Procesele cognitive pot fi afectate semnificativ datorita lipsei de somn.Semnele ca un deficit de somn este prezent include:
     - Timp de raspuns incetinit
     - Lipsa atentiei
     - Reducerea memoriei pe termen scurt
     - Gandire defectuoasa
     - Procese de gandire fragmentate (gandurile incep dar se opresc brusc)

Persoana deprivata de somn arata unele din urmatoarele comportamente datorita deficientelor cognitive:
     - Vorbire neclara
     - Neindemanare
     - Imposibiltatea de a-si aminti nume de oameni sau obiecte
     - Imposibilitatea de a duce ochii in centrul atentiei
     - Dificultatea de a recunoaste lucruri prin atingere (astereognozie) 
     - Incapacitatea de a termina o idee sau o propozitie

Microsomnul

Microsomnul apare cand o persoana are un deficit de somn semnificativ.Creierul se opreste automat, cazand in starea delta pentru o perioada de 10-60 secunde.Persoana adoarme mental indiferent de activitatea in care este surprinsa.Microsomnul este similar unei pene de curent, iar persoana care experimenteaza nu este constienta ca acestea au loc (multe accidente se datoreaza acestui fapt).

In plus, microsomnul implica starea delta, in care individul se afla intr-o stare de somn.Aceasta poate conduce la perceptie  distorsionata, persoanei fiindu-i imposibil de a distinge realitatea de visele treze.Perceptia distorsionata poate duce la raspunsuri emotionale si comportamentale nepotrivite.

Problemele emotionale

Problemele emotionale pot fi prezente la o persoana care nu s-a odihnit destul.In cel mai rau caz, o persoana experimenteaza tendinta de a exagera asupra unor situatii.Irascibilitatea este si ea prezenta.

Problemele de perceptie datorate lipse de somn pot duce la halucinatii ce sunt prezente in toate cele 5 stari.Persoana poate vedea si simti insecte tarandu-se sau poate sa auda persoane vorbind.Halucinatiile si perceptia distorsionata pot pune persoana in situatia de a dezvolta paranoia si gandire deliranta.

Inducerea viselor lucide prin deprivarea de somn

Exista o metoda (pe care nu o recomand) prin care te poti folosi de deprivarea de somn pentru a induce vise lucide.Metoda chiar asa se si numeste, desi putini o folosesc: Inducerea viselor lucide prin deprivare de somn (SDILD-Sleep Deprivation Induced Lucid Dream).Este o variatie a WBTB doar ca nu prevede trezirea in timpul noptii, doar sa stai treaz pana atunci.

Sunt 4 pasi:

1. Stai treaz pana esti foarte obosit si esti foarte aproape de a adormi.
2. Ajunge in starea de visare lucida.
3. Inchide ochii si spune-ti in gand ca vei fi intr-un vis peste cateva secunde.
4. Repeta constant:”Visez! Visez!”
5. Cu putin exercitiu, vei devein un visator lucid mai bun!

Aceasta metoda nu trebuie folosita des.Incearca sa o folosesti doar daca oricum stai treaz noaptea.Poate fi periculoasa pentru santatea ta.

ps: Experimentul numarul 3 ar trebui sa se sfarseasca sambata, 10.07.2013, ora 13:00.De data asta sunt motivat sa sar peste 100 de ore, desi pe primele nu am ajuns nici la 92 (4 zile).

Update: Experiment reusit: 112 ore fara somn, dar si 16 ore de somn nemiscat dupa :))
Frumos dar dureros.M-am chinuit ultimele 20 de ore, au fost cele mai grele.Imi cadeau ochii pe birou.Urmatoarea tinta : 150 de ore? :))

14 comentarii:

  1. Cum ai simtit aceasta lipsa de somn? ce efect a avut asupra ta? Dupa ce ai adormit, ai intrat intr un vis lucid?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greutate in exprimare si gandire, senzatii de greata, ochii ustura destul de rau (desi i-am si odihnit).De data asta mi-am cam stricat ciclul de somn mai mult decat datile trecute.Am adormit azi noapte pe la 5, m-am trezit la ora 13 si deja mi-e somn (fiind ora 15 acum).Daca ma pun sa dorm, iar nu mai dorm la noaptea...mi-am cam dat peste cap fusul orar.

      Am visat, dar am fost mult prea obosit sa devin lucid.Imi amintesc 5 vise, dar nu am reusit sa devin lucid in niciunul dintre ele.Oricum, aceasta tehnica nu prevede sa stai treaz 100 de ore, ci si 16 sunt de ajuns.Te trezesti dimineata la 8 si pe la 2-3 noaptea sa te pui in pat si sa urmaresti pasii de mai sus.

      Ștergere
  2. o sa incerci sa faci si 150 de ore??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu :))
      Sunt dat peste cap momentan, sa vedem in cat timp imi revin.

      Ștergere
  3. Scuze de offtopic.

    Incerc de cateva luni sa-mi induc un vis lucid si nu reusesc deloc. Am incercat:

    • Jurnal de vise
    • Trezirea cu cateva ore inainte de trezirea obisnuita
    • Incercare esuata de a induce Sleep Paralysis
    • Aplicatie de reality check pentru iPhone care suna din 30 in 30 de minute
    • Reality checkuri din 30 in 30 de minute, inclusiv seara cand dorm
    ETC..

    Nimic nu functioneaza, mi-am dedicat si o zi intreaga acestui eveniment si tot nu. Ce as putea sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate nu crezi destul, sau nu stiu cum sa zic intr-un fel iti fortezi subconstientul atat de mult pe tema asta incat o respinge, ca si cum ai bea apa intr-una, la un moment dat ai vomita ar fii pre mult pentru stomac. Zic si eu, caci atunci cand nu m-am concentrat pe vis lucid atunci am avut, da stiu ca e ironic.
      Sa vedem ce zice si Lucid Dreamer si iti urez succes in continuare.

      Ștergere
    2. Jurnalul de vise este pe termen lung, este pentru a te ajuta sa iti amintesti cat mai bine visele si sa fie cat mai clare.
      Eu am ajuns sa disting cu usurinta visul de realitate datorita claritatii acestora, dar necesita timp.Mi se pare ca prin decembrie am renuntat ei eu la el, dupa 7-8 luni.

      Inducerea unui SP este destul de grea daca nu ai experimentat meditatia.Adica, vei avea incontinuu ganduri si este foarte probabil sa te pierzi in ele si sa adormi.Trebuie sa stii sa iti relaxezi corpul foarte bine si sa nu te gandesti la nimic, doar sa te concentrezi pe respiratie si pe ce se intampla cu corpul.Pentru unii dureaza 20 de minute sa atinga sleep paralysis, pentru altii poate sa dureze si 2 ore.Si daca nu iti blochezi gandurile, timpul va trece greu si la un moment dat cedezi, nu mai rezisti sa stai nemiscat.

      Aplicatia pentru iPhone este buna, dar reality check-urile pur si simplu se intampla.Nu le poti programa, sa spun asa.Chestia e ca orice actiune care o faci in mod repetat in viata de zi cu zi, este foarte probabil sa o faci la un moment dat si in vis.Am mai descoperit de curand un reality check : trebuie sa sari in fiecare zi, de cateva ori.Dupa 2-3 saptamani (poate chiar mai mult) vei sari si in vis, doar ca in vis vei cadea foarte lent.Cum se intampla pe luna, spre exemplu.Nu este neaparat un reality check, mai mult o metoda prin care sa iti dai seama ca esti in vis.

      Totul este sa nu renunti, sa crezi ca vei putea.Cand ai putin timp liber, iti opresti gandurile si iti spui:"Voi constientiza ca visez".In momentul in care spui ca nu poti, nu are rost sa mai continui.Nu te astepta sa se intample intr-o saptamana, necesita timp si exercitiu, dar iti garantez ca merita.

      Ștergere
  4. Ai folosit vreo tehnica anume pentru asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru reusita! Totusi, din cate stiu eu oboseala vine ca un semnal din partea corpului in momentul in care are nevoie de refacere. Daca nu ni s-ar face somn am muri de epuizare. Cam ce activitati ai avut in perioada experimentului? Ai avut activitati solicitante din punct de vedere fizic/psihic sau te-ai menajat pentru experiment?

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut Lucid Dreamer
    1. De ce nu raspunzi la comentarii,nu stii ce sa ne raspunzi.
    2. Ai spus ca faci un site nou ,cand apare.Anul asta sau peste 1000 de ani.

    RăspundețiȘtergere